و اما مزایا

بهبود کیفیت ارتباطات درون‌ سازمانی

معمولاً واحدهای مختلف درون یک سازمان، فرهنگ‌های متفاوتی دارند. با یادگیری مهارت‌های زندگی همچون ارتباط موثر، همدلی و… میتوان کیفیت راوبط درون سازمانی را افزایش و تنش و تعارض درون گروهی را کاهش داد.

بهبود کیفیت ارتباط با مشتری

از مهمترین توانمندی‌های یک سازمان یا شرکت، ایجاد رضایتمندی برای مشتریان و مخاطبان در تمام ابعاد است. واحدهای ارتباط با مشتریان در شرکت‌ها از مهمترین بخش‌هایی است در ارتباط مستقیم با ذهنیت مخاطبان دارد و نحوه ی تعامل و برخورد نیروها در این واحد به شدت بر ذهنیت مخاطبان تاثیر میگذارد، بنابراین با رشد مهارت‌ها، می‌توانید مستقیما به بهبود رضایتمندی مشتریان خود دست یابید.

تقویت مهارت مذاکره

یکی از گام‌های مهم در تقویت مهارت مذاکره، آشنایی با مهارت‌های زندگی و توجه به تفاوت‌های فردی است.
قرار نیست یک ترفند مذاکره در همه‌ نوع شرکت یا با
همه‌ی اقوام، پاسخ مشابهی دریافت کند و این نکته‌ای است که پس از‌ آشنایی با فرهنگ و تفاوت‌های فردی، به خوبی می‌شناسیم و درک می‌کنیم.

بهبود شرایط خانوادگی کارمندان و پرسنل

یکی از نقاطی که مستقیما با مهارت‌های زندگی بهبود می‌یابد، رشد توانایی‌ تعامل با خانواده است. با رشد این توانمندی‌ها، کارمندان شما زندگی سالم‌تر، دغدغه کمتر و تمرکز بیشتری خواهند داشت، که این امر به نوبه خود باعث پیشرفت و بهبود عملکرد کاری آنان خواهد شد.

روحیه‌ی انتقاد پذیری

افزایش روحیه‌ی انتقاد پذیری در مدیران سازمان موجب شنیده شدن نظرات و پیشنهادهای بعضا ارزشمند کارمندان می‌شود.

روحیه‌ی ارزشمندی در پرسنل

رضایت شغلی، دلسوزی جمعی، دقت در کار، نزدن از کار، تعهد، صداقت و … از نتایج آن است.

بهبود کیفیت ارتباطات برون سازمان

 با یادگیری مهارت‌های زندگی، افراد و واحدهای سازمان با کیفیت بهتری می‌توانند با دیگر سازمان‌ها و مجموعه‌ها  ارتباط برقرار کنند. ارتباطی موثر، سودمند، پایدار و حرفه ای …

جلوگیری از فساد سازمانی

بسیاری از فسادهایی که در سازمان‌ها رخ می‌دهد، جدای از مشکلات ساختاری و نظارتی، ریشه در عدم توانمندی افراد در مهارت‌های اجتماعی و فردی دارد . برای مثال، بسیاری از خطاها و فسادهای سازمانی در پی کمبود اعتماد به نفس در کارمندان یا عدم رضایت از شرایط شغلی رخ می‌دهد، که این امر با کسب مهارت‌های زندگی قابل اصلاح و بهبود می‌باشد. 

مشارکت بیشتر کارمندان در اظهارنظرها و ارائه‌ی ایده‌ها و پیشهادات

  • جرات بیان نظرات
  • جرات بیان ایده‌ها و نترسیدن از اینکه پیشنهاد او، ایده‌ی مناسبی نباشد 
  • بیان انتقادات بصورت سازنده (کسب جرات بیان انتقاد – جلوگیری از بیان انتقادات مخرب و از روی عصبانیت)
  • همراهی و همفکری کارمندان و هم دغدغه شدن در مسائل کلان سازمان

بهبود رفتار مدیران

بسیاری از مدیران، به دلیل نداشتن مهارت‌های فردی از جمله اعتماد به نفس، در برخورد با کارمندان خود بعضا دچار نوعی اختلال رفتار یا نگرانی و اضطراب می‌شوند، که نتیجه‌ی آن برخوردهای نامناسب، تصمیم‌های نامناسب و بروز مشکلات کاری است. بنابر این کسب مهارت‌های زندگی برای مدیران سازمان، باعث بهبود تعامل موثر مدیران با کارمندان خواهد شد.

تفکر نقادانه

افزایش دقت کارمندان، پرسنل و مدیران در مورد مسائل سازمان از نتایچ آن است. به عنوان مثال این که افراد سازمان هر چیزی را نپذیرند و اهل دقت باشند موجب میشود که شایعات در سازمان  جایی نداشته باشد.