خانه مهارت زندگی در حال حاضر تنها مجموعه‌ای است که به­صورت تخصصی روی مهارت زندگی متمرکز شده و طرح درس ویژه هر گروه سنی را توسط اساتید، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته روانشناسی بر اساس منابع روز دنیا تدوین می‌نماید.

ویژگی‌های منحصر به فرد خانه مهارت زندگی

ارتباط با معتبرترین دانشگاه‌های ایران

ارتباط با دانشگاه‌های مطرح داخلی از ویژگی‌های خانه مهارت زندگی می‌باشد. این مجموعه طی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید بهشتی به منظور در اختیار داشتن جدیدترین متون علمی و روش‌های نوین تدریس و بهره مندی از حضور اساتید و دانشجویان تراز اول، در زمینه تولید محتوا و تدریس همکاری می‌کند.

ارتباط با معتبرترین دانشگاه‌های جهان

در کنار همکاری با دانشگاه‌های مطرح ایران، خانه مهارت زندگی با دانشگاه مطرح «ایالتی میشیگان» طی تفاهم‌نامه‌ای همکاری دو طرفه دارد. به طوری که در راستای دغدغه مشترک‌، تحقیقات، مقالات و محتوای علمی خود را به طور اختصاصی به اشتراک می‌گذارد. همچنین محتوای ترجمه شده از طرف ما برای دانشگاه ارسال و آرشیو می‌گردد.

بهره‌بردن از هیئت علمی

تشکیل هیئت علمی خانه مهارت زندگی به ریاست جناب آقای دکتر محمد علی مظاهری، رئیس دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی نشان‌دهنده اعتقاد ما به تولید محتوای علمی و آموزش به شیوه علمی و کاربردی است.

مرجع محتوایی در حوزه مهارت‌های زندگی

ما تلاش می‌­کنیم تا خانه مهارت زندگی را محلی برای تجمیع محتوای علمی در زمینه مهارت‌های زندگی و همچنین گرد­هم‌­آمدن و هم‌­افزایی علمی علاقه‌مندان به این حوزه سازیم.

  • گزیده مقالات:
    گروه محتوای خانه مهارت زندگی همواره در جستجوی جدیدترین و معتبرترین مقالات فارسی و انگلیسی برای تولید محتوای علمی هستند و تلاش می‌کنند تا این منابع را با دیگر علاقه­‌مندان به اشتراک بگذارند. (مشاهده بخش گزیده مقالات دانشنامه)
  • کتب:
    در خانه مهارت زندگی تلاش می­‌کنیم که کتاب‌های معتبر منتشر­شده در زمینه مهارت‌های زندگی را گردآوری کرده و اطلاعات کلی و خلاصه‌ای از این کتاب­ها را در اختیار علاقه­‌مندان قرار دهیم. (مشاهده بخش کتابخانه دانشنامه)
  • فیلم‌ها:
    ایجاد بانک محتوای صوتی و تصویری برای آموزش و یادگیری مهارت‌های زندگی از دیگر اهداف خانه مهارت زندگی است. ما تلاش می‌کنیم فیلم‌ها، پادکست‌ها، انیمیشن­‌ها و هرآنچه محتوای صوتی و تصویری معتبر در این زمینه هست را جمع‌آوری کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.
  • ارتباط میان متخصصین و علاقه‌مندان
    خانه مهارت زندگی می‌­تواند محیط مناسبی برای جمع‌شدن همه افرادی باشد که دغدغه آموزش و یادگیری مهارت‌های زندگی را دارند. دانشجویان، روانشناسان، محققین و مراکز روانشناسی که علاقه‌مند به تحقیق و مطالعه در این زمینه هستند، مدرسانی که علاقه‌مند به هم‌افزایی علمی بوده یا سوالاتی در زمینه تدریس مهار‌ت‌های زندگی دارند، می‌­توانند خانه‌ مهارت را محیط امن و بستر شکوفایی در این زمینه بدانند. (همراهی با خانه مهارت زندگی)