و اما مزایا

آگاهی و مقابله با چالش‌های زندگی

همه کودکان و نوجوانان در سنین مختلف با مشکلاتی مواجه می‌شوند که به علت نداشتن آگاهی و تجربه می‌توانند آسیب‌زا باشد. آموزش مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموز مانند جعبه‌ابزاری است که در مواقع مورد‌نیاز از آن استفاده می‌کند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری میکند.
–  برآمدن از پس مسئولیت‌های فردی و اجتماعی

کاهش استرس دانش آموزان
زمانی که دانش‌آموز دریابد مشکلات در زندگی وجود دارد و برای مقابله با آنها راه‌حل‌هایی هست که می‌توان با یادگیری آن‌ها از پس آن مشکلات بر بیاید، میزان استرس کاهش می‌یابد و درنتیجه می‌تواند بهتر به تحصیل بپردازد.
– کاهش فشارهای روانی مدرسه

 

برقراری ارتباط سازنده با دیگران
– کاهش درگیری معلم و دانش آموزان
– ارتباط موثر و عمیق بین دانش آموز و معلم

پیدا کردن مسیر زندگی

دانش‌آموزان عموما درگیر پیدا کردن علایق و راه زندگی خود هستند. یاد گرفتن مهارت زندگی در کنار تجربه کردن، به دانش‌آموز کمک می‌کند تا راه آینده خود را آسان‌تر پیدا کند.
–  کمک به شناخت بیشتر افکار، باورها، ارزش‌ها و
–  کمک به شناخت توانایی‌ها، استعدادها، پیشرفت‌ها و

تمایز از مدارس دیگر

توجه داشتن مدارس به یادگیری مهارت‌های زندگی، عامل مهمی در نشان‌دادن تمایز آنها از سایر مدارس است. مدارسی که به یادگیری مهارت‌های نرم دانش‌آموزان تاکید دارند، میتوانند خدمت متفاوتی به مخاطبان خود در بازار ارائه دهند.

حمایت والدین از مدرسه
یکی از اصلی‌ترین دلایلی که والدین مدرسه فرزند خود را انتخاب می‌کنند، اطمینان برای پرورش درست و کامل دانش‌آموزان است. برگزاری کلاس‌های مهارت‌ زندگی برای کودکان این اطمینان را برای والدین به‌وجود می‌آورد که مدرسه برای دانش‌آموزان ارزش قائل است و به آن‌ها اهمیت می‌دهد.

دوره‌های در حال برگزاری
مهدکودک خانه دوست - 4 من - 5 تا 7 سال
0%
مدرسه صاحب کوثر - 4 من - پایه نهم
0%