و اما مزایا...

اولین مزیت برمیگرده به تعریف کار داوطلبی؛

اصولا کار داوطلبی هر کار موثر و خیرخواهانه ای هست که بدون چشم داشت و در جهت  نفع عمومی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی انجام میشه. در حقیقت داوطلبان با ارجح دونستن نفع جمعی و درک اهمیت توسعه ابعاد مختلف جامعه، چنین فعالیت های رو انجام میدهند تا دنیا را جایی بهتر و عادلانه تر برای زندگی کردن کنند.

دومین مسئله ارزشمند بودن این کار هست!

 ارزشمندی این کار و این دغدغه قطعا دلیل مهمی برای جمع شدن ما در این خانه است. ما کنار هم در این مسیر سخت ولی دلنشین کار میکنیم تا برای ایران خودمون آینده ای پر امید و قشنگ رو بسازیم… به امید روزی که نسل بعدی ما از هر جای ایران عزیز و با هر سطح امکاناتی از این مهارت ها بهره مند بشوند تا بتوانند به بهترین خودشان برسند.

سومین، گسترش شبکه ارتباطی و دوستی های خوبه؛

گسترش روابط و شبکه ارتباطات چیزی هست که همه ما برای زندگی و موفقیت در کارمون بهش نیاز داریم. تمرین کار گروهی از مهمترین مهارت های زندگی هست که ما اکثرا نیاز داریم که بیشتر تمرینش کنیم. در کنار این ها، هر کسی در زندگیش دوست داره به یک گروه تعلق داشته باشه.  گروهی که درکش بکنند و برای رسیدن به یک هدف ، هم پا و یار هم دیگه باشند. شما میتونید اینجا کار گروهی رو تمرین کنید، دوست های خوبی پیدا کنید و ارتباط های خودتون رو گسترش بدین و کنار هم دیگه از کمک کردن به جامعه مون لذت ببریم.

پنجمین، تجربه است!

 شما ممکنه یک کاری رو خیلی دوست داشته باشین و همیشه حس میکنید که تو این کار میتونید موفق بشین ولی تا حالا نه موقعیتش را داشتین و نه از ترس شکست، به سمتش رفتید. ما به شما این موقعیت رو میدیم! شما میتونید با داوطلبانه کار کردن توی کاری که دوست دارین، از خودتون و کار، شناخت کسب کنید. شاید دوست داشتید بیشتر تجربه کسب کنید و یا حرفه ای تر اون رو دنبال کنید.

 چهارمین، داوطلبی به صورت حضوری و غیر حضوریه؛

 شما میتونید توی خونه خودتون باشید، چایی بخورید و برای جامعه تون مفید باشید!  یا اگر نمیتونید یک جا  بشینین، همیشه در این خونه به روی شما بازهست.  فقط باید به ما بگید که اتاق جلسات رو براتون خالی کنیم تا شما با گروهتون بیاین اینجا و کنار هم، کارهاتون رو انجام بدید.

 و آخرینش رزومه است!

 اگه شما دوست داشته باشید، می تونید در حوزه ی مسئولیتی که به صورت داوطلبی به عهده گرفتید، رزومه ای هم برای خودتون داشته باشید.

سوالات متداول داوطلبی

چه قدر باید وقت بگذاریم؟

زمانی که شما برای کار داوطلبی میگذارید کاملا به تمایل خودتون برمیگرده. ما در خانه مهارت زندگی کوانتوم‌هایی تعریف کردیم که با توجه به شرایط خودِ فرد و گروه، متفاوت بوده و عدد و مقدار ثابتی نیست. سرپرست و داوطلب با مشورت با هم این عدد را تعیین میکنند. مثلا کوانتوم در گروه ترجمه بصورت زمانی نیست و هر کوانتوم معادل با یک صفحه است.

آیا امکان فعالیت غیر حضوری و از راه دور وجود دارد؟

بله، حتما...فعالیت در بعضی از گروه ها میتونه بصورت غیرحضوری باشه. در این زمینه میتونید با سرپرست منابع انسانی صحبت کنید و اطلاعات بیشتری بگیرید.

برای داوطلبی حتما باید رشته ی روان شناسی یا رشته های مرتبط رو خونده باشیم؟

خیر. در خانه مهارت زندگی گروه های مختلفی برای انجام کار داوطلبانه وجود داره مثل ترجمه، گرافیک، رسانه، تدارکات و ... که برای فعالیت در این گروه ها نیاز به تخصص در هیچ زمینه ای نیست و  صرف علاقه و انگیزه برای یادگیری و تعهد به انجام کار کافی است.

البته برای فعالیت در گروه محتوا و تدریس، حتما داوطلبان باید دانشجو یا فارق التحصیل در رشته روانشناسی یا رشته های مرتبط باشند.

چطوری در خانه مهارت زندگی داوطلب بشوم؟

شما میتوانید از طریق سایت، فرم داوطلبی را برای ما ارسال کنید. لینک درخواست در بالای این صفحه قرار دارد.

و یا از طریق تلفن، ایمیل، واتس اپ و یا دایرکت اینستاگرام درخواستتون را به ما اطلاع بدین و ما براتون فرم رو ارسال میکنیم.

روند داوطلبی در خانه مهارت زندگی به چه صورت هست؟

بزودی خدمتتان خواهیم گفت

اگر سوال دیگری دارید، خوشحال می‌شویم با ما در ارتباط باشید...